Kdy měnit jednotlivé filtry v autě?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kdy měnit jednotlivé filtry v autě?

Vážení přátele, pojďme si říci, kdy měnit jednotlivé filtry a proč to dělat včas.

Olejový filtr

Tady to je jednoznačné, olejový filtr měňte s každou výměnou oleje. V našich podmínkách to znamená
1x ročně nebo po 10 000 až 15 000 km. Pokud jste příznivcem (my nejsme a mnohokrát upozorňujeme, že prodlužovat interval výměny oleje nic nepřináší, kromě zkrácení životnosti motoru tedy 🙂 longlife intervalů, tak jednou za 2 roky případně po 20 000 až 30 000 km společně s olejovou náplní.

Co se stane pokud vyměníte olej, ale olejový filtr ne? V olejovém filtru zůstává mnoho nečistot a také určité množství starého olej, tato kombinace je pro nový olej smrtící, olej se ve velmi krátké době znehodnotí, vyčerpá aditivaci a čas jeho výměny nastane mnohem dříve (v některých případech se olej dostane do stavu „na výměnu“ po najetí již 2 000 až 3 000 km). Navíc v případě, že se olejový filtr zanese, tak se „aktivuje“ přípustní ventil (slouží primárně tomu, aby se ztuhlý olej dokázal rychle dostat na všechna mazaná místa a tlak oleje nebyl snížen jeho tokem přes filtrační papír) a nefiltrovaný olej pokračuje dále do motoru, kde působí jako brusná pasta.

Vzduchový filtr

Jeho výměnu ve většině případů hravě zvládnete sami. Tato mnohými podceňovaná součástka má zásadní vliv na výkon a spotřebu. U atmosférických motorů (bez turbodmychadla) postačí výměna jednou po 30 000 km až 45 000 km. U motorů přeplňovaných, má jeho výměna ještě větší vliv, zejména na životnost lopatek
a ložiska turbodmychadla. Ideálně ho měňte po 15 000 km až 30 000 km.

U výměny je zásadní, aby vzduchový filtr dobře přilehl ke stěnám filtr boxu a nedocházelo k podsávání znečištěného vzduchu.

Kabinový (pylový) filtr

Je fajn, že Váš motor dýchá čistý vzduch, ale nezapomínejte ani na sebe! Zanesený filtr ohrožuje Vaše zdraví i bezpečnost. Rýma, červené oči, dráždivý kašel, ale i zapocené sklo, to vše způsobuje zanesený kabinový filtr. Vyměňte ho včas, ideálně jednou ročně ( nebo po cca 30 000 km), pro alergiky raději před a po sezóně.

Doporučujeme zakoupit i tento přípravek (Čistič klimatizace) –  odstraňuje příčiny zápachu v celém systému klimatizace a ventilace automobilu.

Palivový filtr

Pro benzínové motory je to jednoduché, filtr měňte jednou za 5-6 let nebo po cca 120 000 až 160 000 km,
u některých vozu ani měnit nejde a považuje se za doživotní. U dieselů buďte opatrnější, tam je potřeba palivový filtr vyměnit.

Share.

O autorovi

Zanechat komentář