Palivové filtry

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Palivový filtr je zařízení sloužící k očištění paliva od nečistot před tím než se dostane do vstřikovacího zařízení a dále do spalovací komory motoru.

Hlavní funkce

Přednostním účelem palivového filtru je ochrana drahých komponent vstřikovacího zařízení, jako jsou vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo. Jejich poškozením dochází k vysokým škodám (v řádech desítek tisíc korun).

Jak často měnit palivový filtr?

U dieselových motorů je obvyklý doporučený interval mezi 45 000 až 60 000 km nebo po 4 letech. Pro zachování jeho maximální funkce doporučujeme interval zkrátit na 30 000 km nebo 2 roky.

U benzínových motoru s nepřímým vstřikem je obvyklý interval 90 000 až 120 000 km nebo 6 let. U motorů s přímým vstřikem paliva (FSI, TSI, SkyActive atd..) doporučujeme interval zkrátit na 45 000 km nebo 3 roky.

Jsou rozdíly mezi palivovými filtry?

Ano jsou. U palivových filtrů nedoporučujeme šetřit. Vzhledem k tomu, že filtr chrání jednu z klíčových součástek motoru (vstřikovací systém), doporučujeme používat osvědčené značky jako jsou Mann, Bosch, Valeo, Delphi apod. Použitím kvalitních filtrů (a také kvalitního aditivovaného paliva) máte jistotu, že pro svoje vozidlo děláte maximum v oblasti prevence škod na vstřikovacím zařízení.

Share.

O autorovi

2 komentáře

    • Dobrý den, obvyklé umístění je u palivové nádrže pod vozidlem.

      Hezký den.

      JAKnaAuto.cz

Zanechat komentář